هشت امام زاده ساوجبلاغ آماده اجرای طرح ضیافت شد

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساوجبلاغ گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان، 8 امامزاده در این شهرستان آماده اجرای طرح ضیافت الهی و میزبانی از میهمانان ماه مبارک رمضان شد.

حجت الاسلام سراغی در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح با هدف ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در بین مردم ، اطعام روزه داران و برگزاری مسابقات فرهنگی و آموزشی در بین گروه سنی کودک، نوجوان و جوان از 27 خرداد تا 27 تیر ماه در امامزادگان شاخص ساوجبلاغ به اجرا در می آید.

وی اظهار کرد: برای اجرای این طرح، بقعه های متبرکه امامزادگان جعفر(ع)، عبدالقهار (ع)، یحیی (ع)، اسماعیل (ع)، بی بی قزلر (ع)، عبدالله (ع)، هاشم (ع)، طاهر و مطهر (ع) با مشارکت مردم منطقه غبار روبی و عطر افشانی شده است.

سراغی از برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاریان کشوری و بین المللی مصری به عنوان مهمترین برنامه فرهنگی و آموزشی طرح ضیافت الهی در امامزادگان شاخص شهرستان ساوجبلاغ یاد کرد.

وی، برپایی خیمه های معرفت با هدف پاسخگویی به سوالات شرعی، آموزش صحیح نماز خواندن، وضو گرفتن، روان خوانی قرآن کریم، مشاوره فردی و خانوادگی و برگزاری مسابقات فرهنگی از جمله قرآن بخوان و جایزه بگیر برای کودکان را از برنامه های دیگر طرح ضیافت الهی در امامزادگان شهرستان ساوجبلاغ در ماه مهمانی خدا برشمرد.

وی گفت: روحانیون اعزامی از از قم و بومی شهرستان ساوجبلاغ به مدت یک ماه در امامزاده های شاخص ساوجبلاغ که در آن ها طرح ضیافت الهی اجرا می شود برای ارائه سخنرانی، برگزاری مراسم ولادت با سعادت کریمه اهل بیت ( علیها السلام) و لیالی قدر و هدایت برنامه های فرهنگی و آموزشی فعالیت می کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساوجبلاغ ترویج فرهنگ وقف در بین مردم را از دیگر برنامه های این طرح در شهرستان ذکر کرد.

منبع: هفته نامه البرز فردا شماه 105، 27 خرداد1394 ص 2